Leczenie alternatywne bólu karku i rwy ramiennej
Podobnie jak w przypadku wielu innych chorób, w leczeniu bólu karku i rwy ramiennej szeroko stosuje się metody alternatywne jak: akupunktura, akupresura, masaż, ćwiczenia gimnastyczne oraz relaksacyjne - np. joga. Pomimo braku jednoznacznych badań klinicznych potwierdzających ich skuteczność z uwagi na potencjalnie małą szkodliwość można je stosować u wybranych pacjentów.

Akupunktura i akupresura: ludzie praktykujący akupunkturę wierzą, że każde ciało posiada energię zwaną Chi. Jeśli przepływ energii jest zablokowany prowadzi to do rozwoju chorób.Zarówno akupunktura jak i akupresura mają za zadania udrożnić kanały przepływu energii Chi.Akupresura polega na wbijaniu cieniutkich igieł w specyficzne miejsca ciała (Zdjęcie obok). Akupresura polega na uciskaniu tych miejsc.
Ćwiczenia relaksacyjne wykonywane w czasie jogi mogą również wpłynąć łagodząco na percepcje bólu.
Generalnie poprawa Twojej fizycznej oraz psychicznej kondycji zawsze ma pozytywny wpływ na funkcjonowanie Twojego ciała ? w tym również kręgosłupa.
Chiropraktyka z kolei jest formą terapii manualnej, która może być również pomocna w leczeniu bólu karku i rwy ramiennej. Znacznie upraszczając można powiedzieć, że polega ona na stosowaniu pewnych manewrów, mających na celu odtworzenie anatomicznego kształtu kręgosłupa. Należy pamiętać, że chiropraktyka może tylko wspomóc leczenie bólu. Jeśli ból się nasila lub nie ustępuję należy udać się do lekarza specjalisty.
Krioterapia redukuje stany zapalne, poprawia krążenie.
Masaż rehabilitacyjny może poprawić ustawienie Twojego kręgosłupa przywracając mu prawidłowe relacje anatomiczne. Część stanów zapalnych oraz bólu jest powodowana niewłaściwym ustawieniem poszczególnych kręgów, niewłaściwym, nadmiernym napięciem mięśni i więzadeł.
TENS (transcutaneous electrical nerve stimulation- przezskórna stymulacja nerwów). TENS poprzez wytwarzanie sygnałów elektrycznych może obniżyć napięcie mięśni, poprawić krążenie, oraz zwiększyć wydzielanie endorfiny naturalnego środka przeciwbólowego. Całość działań obniża odczuwanie bólu. TENS to urządzenie zawierające elektrodę, którą umieszcza się w okolicach występowania bólu.
Terapia ltradźwiękowa zwiększa krążenie krwi, zmniejsza napięcie mięśni, obrzęk tkanek miękkich poprzez wysyłanie fal dźwiękowych w głąb Twojego ciała. Działanie ultradźwięków pomaga przywrócić naturalne funkcjonowanie organizmu i przyspiesza lub wspiera proces leczenia.