Profilaktyka bólu karku i rwy ramiennej
Często radikulopatia szyjna (rwa ramienna) wynika z niewłaściwej sylwetki w połączeniu z nieuchronnym procesem degeneracji postępującym z wiekiem. Aby zapobiegać przykrym dolegliwościom bólowym utrzymuj w miarę możliwości głowę prosto, centralnie nad kręgosłupem, aby mięśnie przykręgosłupowe nie musiały wykonywać niepotrzebnej pracy. Pewne ogólne zasady pozwalają zapewnić optymalną pozycję ciała i uniknąć niepotrzebnego zużywania kręgosłupa i okolicznych tkanek.

Jadąc samochodem w dłuższą trasę rób częste przerwy, podobnie podczas pracy przy komputerze.Trzymaj głowę prosto, nad kręgosłupem
dostosuj biurko, krzesło i pozycję komputera tak, aby ekran był na wysokości oczu. Kolana powinny być nieco poniżej bioder. Używaj oparć do rąk w krześle.
unikaj trzymania telefonu pomiędzy ramieniem i uchem podczas rozmowy. Jeśli dużo rozmawiasz wskazany jest zestaw słuchawkowy
wykonuj ćwiczenia rozciągające podczas pracy przy biurku. Podnoś i opuszczaj ramiona. Zbliż łopatki do siebie jednoczeście wykonując ruchy głową na boki uruchamiając mięśnie szyi
  • zadbaj o mięśnie. Rozciągając mięśnie przedniej ściany klatki piersiowej jednocześnie wzmacniając mięśnie grzbietu osiągniesz optymalną sylwetkę i korzystnie położony środek ciężkości
  • unikaj spania na brzuchu. Ta pozycja jest bardziej obciążająca dla odcinka szyjnego kręgosłupa i mięśni szyi. Dopasuj poduszkę w celu uzyskania optymalnej sylwetki.
wersja desktop powrót do wersji mobilnej