Ból odcinka lędźwiowego - proste odpowiedzi na trudne pytania
Czy należy się położyć?
Najlepszą radą w przypadku ostrego bólu kręgosłupa jest właśnie nie przeczekanie bólu w łóżku, lecz pozostanie tak aktywnym jak to tylko możliwe. Utrzymywanie zwykłego aktywnego stylu życia  może początkowo wydawać się nierozsądne lub przynajmniej przynoszące odwrotne od zamierzonych efekty. Dodatkowo naturalną tendencją osoby cierpiącej na ból kręgosłupa będzie położyć się na kanapie i unikać aktywności- nic bardziej mylnego!
Aktywność fizyczna, oczywiście dostosowana do wydolności pacjenta, może być właśnie tym czynnikiem, który sprawi, że krew i substancje odżywcze skuteczniej i szybciej dotrą do miejsc objętych stanem zapalnym, zredukuje zapalenie i tym samym zmniejszy napięcie mięśniowe powodujące ból. Wiele osób cierpiących z powodu bólu kręgosłupa nie porzucają swoich codziennych aktywności fizycznych, takich jak spacery, lecz dostosowują ich natężenie do swoich możliwości. W wyniku takich działań często ich stan ulega znacznej poprawie w dużo krótszym czasie. Należy zawsze pamiętać, że umiar jest najlepszym sprzymierzeńcem szybkiego powrotu do zdrowia, a wszelkie energiczne aktywności , jak wyczynowo uprawiany sport bądź nadmiernie obciążające organizm sporty, jak podnoszenie ciężarów, mogą nie tylko nie pomóc, a wręcz pogorszyć stan zdrowia. Zawsze należy skonsultować się z lekarzem prowadzącym zanim powróci się do jakichkolwiek fizycznych aktywności.