Ból odcinka lędźwiowego - proste odpowiedzi na trudne pytania
Jaką utrzymywać postawę ciała?
Pewnie doskonale pamiętasz jak w dzieciństwie dorośli mówili ci: Stój prosto! Nie garb się!
I wyobraź sobie, że o to właśnie chodzi! Prawidłowo wyprostowana pozycja jest niezwykle ważna w utrzymaniu zdrowego kręgosłupa, uniknięciu urazów i bólu. Jeśli zapominasz o prawidłowej postawie, mięśnie wystawione są na ryzyko nadwyrężenia, a kręgosłup wystawiony na dodatkowe obciążenia. Z czasem naciski na kręgosłup wywołane złą postawą mogą doprowadzić do deformacji anatomicznych, prowadzących do nacisków na naczynia krwionośne i zakończenia nerwowe oraz do problemów z mięśniami, stawami i dyskami kręgowymi.Niestety jest to jedna z głównych przyczyn bólu kręgosłupa, dlatego pamiętaj o gimnastyce i?..nie garb się!
Aby zminimalizować ryzyko wystąpienia urazów kręgosłupa wywołanych złą postawą, warto stosować się do trzech prostych rad:
Kiedy STOISZ - zawsze postaw jedną stopę lekko z przodu w stosunku do drugiej stopy, równocześnie lekko uginając kolana- taka pozycja znacznie zmniejsz ciężar jaki spoczywa na dolnej części kręgosłupa.
Kiedy SIEDZISZ - zawsze siadaj w takiej pozycji, aby twoje biodra były lekko wyżej niż kolana. Pozwoli to zmniejszyć naprężenia w dolnej części kręgosłupa.
Kiedy po coś SIĘGASZ - zawsze stań na podwyższeniu, takim jak stołek bądź stopień, jeśli chcesz sięgnąć po coś co leży powyżej linii twoich ramion. Unikniesz w ten sposób nadwyrężenia bądź skręcenia kręgosłupa.