Ergonomia stanowiska pracy przy komputerze
Przednia krawędź krzesła nie powinna wywierać nacisku na tylną powierzchnię kolan, gdyż może to prowadzić do uczucia drętwienia, zastojów żylnych, obrzęków i bólu. Idealnie, jeśli krzesło posiada regulację głębokości siedzenia. Stopy opieraj całą powierzchnią o podłogę. Jeśli nie jest to możliwe, należy zastosować podnóżek. 

Oparcie krzesła powinno być ukształtowane zgodnie z naturalną pozycją kręgosłupa i ściśle przylegać do pleców. Ważna jest również regulacja kąta nachylenia. Optymalną pozycją jest lekkie odchylenie tułowia, który tworzy kąt 95 stopni z poziomem. W tym położeniu napięcie mięśni grzbietu jest mniejsze (rysunek 3). 

Umieść klawiaturę bezpośrednio przed sobą na odległość, która umożliwia trzymanie łokci blisko tułowia. Przedramiona staraj się utrzymywać równolegle do podłoża. Wszelkie potrzebne, w trakcie pracy na komputerze, przedmioty powinny znajdować się na wyciągnięcie Twojej reki  (rysunek 4). 

Pamiętaj o przerwach i zmianach pozycji. Długość i częstotliwość odpoczynku zależy od pracy, którą wykonujesz jak również od Twoich osobistych możliwości. Staraj się zmieniać zadania i pozycje, w których je wykonujesz (gdy rozmawiasz przez telefon, możesz np. utrzymywać pozycję stojącą).  

Ergonomiczne stanowisko pracy przy komputerze powinno spełniać trzy podstawowe kryteria:
  • umożliwiać wykonywanie wielu zadań
  • umożliwiać dostosowanie do indywidualnych potrzeb użytkownika
  • umożliwiać zmianę pozycji.
wersja desktop powrót do wersji mobilnej