Zestaw ćwiczeń w bólu karku
Ból karku występuje często i może znacząca obniżać komfort życia. W większości przypadków przyczyna jest łagodna i seria prostych, systematycznie wykonywanych ćwiczeń skutecznie redukuje dolegliwości i zmniejsza szansę wystąpienia nawrotów.
Poniższe ćwiczenia nie powinny być wykonywane w ostrej fazie choroby, gdy ból jest nasilony. Zamiast tego wskazany jest odpoczynek do czasu, gdy ustąpi bólowe ograniczenie ruchomości. Ćwiczenia podzielone są na dwie grupy: rozciąganie i wzmacnianie mięśni. Należy wykonywać je w miarę możliwości codziennie, całość powinna trwać około 12-15 minut. UWAGA! Jeśli w trakcie wykonywania ćwiczeń ból się nasila, lub pojawiają się nowe dolegliwości, takie jak drętwienie, promieniowanie wzdłuż ręki/ramienia należy natychmiast przerwać czynności i skonsultować się z lekarzem.

ĆWICZENIA ROZCIĄGAJĄCE

STOPIEŃ I
Zginanie szyi
Powoli pochyl głowę maksymalnie do przodu, zatrzymaj się na kilka sekund
Powoli pochyl głowę maksymalnie do tyłu, zatrzymaj się na kilka sekund
Jeśli przy pochylaniu głowy występuje ból - nie pogłębiaj zgięcia
Wykonaj 5 powtórzeń
 
 
Zginanie szyi na boki
Powoli pochyl głowę maksymalnie na bok, zatrzymaj się na kilka sekund
Wykonaj to samo w drugą stronę
Jeśli przy pochylaniu głowy występuje ból - nie pogłębiaj zgięcia
Powtórz 5 razy
 
 
Obracanie głowy
Powoli zwróć głowę maksymalnie na bok, zatrzymaj się na kilka sekund
Wykonaj to samo w drugą stronę
Jeśli przy pochylaniu głowy występuje ból - nie pogłębiaj zgięcia
Wykonaj 5 powtórzeń
 
 
Zginanie tułowia na boki
Stań prosto z rękami splecionymi za głową
Powoli pochyl tułów w jedną stronę pod kątem około 45 stopni
Wykonaj to samo w drugą stronę
Powtórz 5 razy
 
 
Stawanie na palcach stóp
Stań prosto z rękami splecionymi za plecami
Stań na palcach zwracając twarz do sufity jednocześnie ciągnąc ręce ku podłodze
Wykonaj 5 powtórzeń
 
wersja desktop powrót do wersji mobilnej