obol-reklama forum
A+ A A-
Witamy, Gościu
Użytkownik Hasło Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1

TEMAT: Punkcja kręgosłupa

Punkcja kręgosłupa 4 lata 1 miesiąc temu #422

• użytkownik421
  • ( Admin )
  • użytkownik421 Avatar
  • Admin
  • Podziękowania od osób: 541
  • Oklaski: 17
Temat jakby trochę inny od typowych kręgosłup, ale zadaję to pytanie tutaj, ponieważ jest to nadal kręgosłup :silly:

Podobno punkcja w celu pobrania płynu rdzeniowo-mózgowego od pacjenta, w celu badania w kierunku np. boreliozy lub SM, jest wykonywana u pacjenta w pozycji pochylonej, bez kontroli RTG czy podobnych rzeczy.

Z ciekawości chciałem więc zapytać, w jaki sposób dochodzi się igłą prawie do rdzenia i pobiera płyn bez kontroli RTG, podczas gdy np. injekcje sterydowe wykonywane są pod kontrolą RTG ? Czy to jest jakaś inna, bezpieczniejsza droga igły, w której nie istnieje ryzyko kolizji z nerwami?
Pozdrawiam :)
Nie jestem lekarzem -> nie udzielam porad medycznych.

2oo9.o4.o7 - uraz kręgosłupa przy przenoszeniu magazynu w firmie, 2o1o - operacja: L5/S1, L4/L5, L2/L3, 2o12 - operacja L5/S1, 2o13 - usztywnienie L4/L5/S1
Zaloguj się, aby pisać na forum!

Odp: Punkcja kręgosłupa 3 lata 8 miesiąc temu #1127

• użytkownik421
  • ( Admin )
  • użytkownik421 Avatar
  • Admin
  • Podziękowania od osób: 541
  • Oklaski: 17
Znalazłem kilka praktycznych informacji w internecie na temat punkcji kręgosłupa. Przedstawiam poniżej.

Ogólny opis:
pl.wikipedia.org/wiki/Nak%C5%82ucie_l%C4%99d%C5%BAwiowe

Większy - prawie naukowy - film o punkcji

Słabo mówiący po angielsku gość pokazuje jak zakłada się igłę, pobiera płyn lub podaje leki, i wyciąga igłę z ciała pacjenta.

Tu jeszcze jakiś znerwicowany starszy pobieracz płynu do wielu fiolek..

Kolejny firm, bardziej opisowo-edukacyjny.

Pozdrawiam
Nie jestem lekarzem -> nie udzielam porad medycznych.

2oo9.o4.o7 - uraz kręgosłupa przy przenoszeniu magazynu w firmie, 2o1o - operacja: L5/S1, L4/L5, L2/L3, 2o12 - operacja L5/S1, 2o13 - usztywnienie L4/L5/S1