Praca na temat dylematów w leczeniu dyskopatii.
Strona główna › Fora › Metody leczenia › Rehabilitacja / fizjoterapia › Praca na temat dylematów w leczeniu dyskopatii.
- Ten temat ma 16 odpowiedzi, 5 odpowiedzi, a ostatnio został zaktualizowany 8 years, 3 months temu przez
aiga25.
-
AutorWpisy
-
28 listopada 2014 o 18:55 #48052
Witam,
Jestem studentką fizjoterapii i zaczynam zbierać materiały do mojej pracy dyplomowej.
W swojej pracy chcę opisać problemy, dylematy , fakty mity dotyczące leczenia dolegliwości bólowych kręgosłupa L-S spowodowanych dyskopatią. Dodatkowo chciałabym przedstawić coś na zasadzie opisu przypadku osoby, która poprzez fizjoterapie pozbyła się dolegliwości bólowych.
Temat mojej pracy nie jest przypadkowy, ponieważ sama przeszłam przez dyskopatię. U mnie skończyło się zabiegiem , a chciałabym udowodnić, że rehabilitacja często pomaga bez konieczności operacji.W związku z tym chciałabym zapytać
– po pierwsze
Czy jest ktoś kto poprzez rehabilitacje wyleczył się z dyskopatii, bądź objawy bólowe znacznie się zmniejszyły. Czy taka osoba ma dokumentacje medyczną, badania, jakie zabiegi były przeprowadzone i czy ktoś zgodziłby się udzielić mi swojej historii choroby do pracy?
– po drugie
Chciałam zapytać o wasze dylematy jako pacjentów bądź osób spotykających się z osobami cierpiącymi na dyskopatię. Chodzi mi mniej więcej o takie rzeczy jak:
– stereotypowe podejście ludzi że “jak wypad dysk do do nastawiacza i on pomoże” ( owszem może pomóc ale nie zawsze i nie każdy)
– czy stosować ciepło czy zimno
– czy to prawda że trzeba leżeć
– jak najlepiej leżej w jakiej pozycji
– czy odrazu musi być operacja
itp.Jeśli komuś coś przyjdzie do głowy to będe wdzęczna za sugestie.