Standardy opisywania badań MRI
Strona główna › Fora › Edukacja i wiedza › Diagnostyka obrazowa › Standardy opisywania badań MRI
- Ten temat ma 4 odpowiedzi, 3 odpowiedzi, a ostatnio został zaktualizowany 5 years, 9 months temu przez
uzytkownik421.
-
AutorWpisy
-
23 czerwca 2015 o 16:53 #48172
Witam
Mam pytanie: czy w Polsce obowiązują jakiekolwiek standardy opisywania wyników badań MRI, czy też zawartość opisu jest zupełnie dowolna i zależy jedynie od radiologa? Mam na myśli zarówno zawartość, tj. opisanie poszczególnych struktur widocznych na MRI, jak i opis ilościowy/jakościowy.
Biorąc pod uwagę opisy MRI przedstawiane przez pacjentów można wywnioskować, że co radiolog to inny sposób sporządzania opisu.
Nasuwa to wątpliwości co do jakiejkolwiek przydatności dokumentu w postaci opisu badania MRI.
Jak dotąd, na podstawie tego co czytam, wydaje mi się, że tylko niewielu radiologów opisuje to co widać na wynikach MRI.
- Nie jestem lekarzem -> nie udzielam porad medycznych.
2oo9.o4.o7 - uraz kręgosłupa w pracy, 2o1o - operacja: L5/S1, L4/L5, L2/L3, 2o12 - operacja L5/S1, 2o13 - usztywnienie L4/L5/S1, 2o16 - stabilizacja L2-S1, 2018 - C5/C6 - Mobi-C
23 czerwca 2015 o 19:02 #57621Nie wiem jak ze standardami opisów ale nauczyłem się jednego-jeżeli lekarz nie ogląda obrazu tylko czyta opis to nie lekarz. Mój neurolog nie widział tego co zobaczył neurochirurg i ten drugi mnie pokierował. W szpitalu o opis też nie pytali tylko o płytkę z obrazem.