Teoria względności bólu ;)
Strona główna › Fora › Metody leczenia › Terapia bólu › Teoria względności bólu ;)
- Ten temat ma 35 odpowiedzi, 9 odpowiedzi, a ostatnio został zaktualizowany 3 years, 11 months temu przez
inina.
-
AutorWpisy
-
5 marca 2016 o 04:23 #48290
Witam
Zakładam ten temat.. i nie wiem czy coś jeszcze tłumaczyć.Może tak mało ładnie i składnie na początek, a może wątek “załapie” i jakieś ciekawe przemyślenia się w nim pojawią.
Kilka moich obserwacji:
Między lekarzami a pacjentami istnieje często przepaść w rozumieniu bólu jaki odczuwa pacjent
Ból fizyczny (nawet ostry) jest nader często klasyfikowany bezpodstawnie jako ból pochodzenia np. depresyjnego
Zauważyłem że lekarze mają często problem z podstawowym rozróżnieniem poziomu bólu u pacjenta: Pacjenta boli 10/10, oni myślą że symuluje. Pacjenta boli 2/10, to z kolei biegają do niego co chwilę z przeciwbólowymi.- Nie jestem lekarzem -> nie udzielam porad medycznych.
2oo9.o4.o7 - uraz kręgosłupa w pracy, 2o1o - operacja: L5/S1, L4/L5, L2/L3, 2o12 - operacja L5/S1, 2o13 - usztywnienie L4/L5/S1, 2o16 - stabilizacja L2-S1, 2018 - C5/C6 - Mobi-C
19 lipca 2017 o 08:18 #61633No z tym określeniem w skali 1-10 to bywa rożnie. Według mnie ból 10 to ból, przy którym człowiek mdleje z bólu i nie ma z nim kontaktu. Ból w okolicy 5 to ból nie pozwalajacy pracować i pozwala tylko na udanie sie do lekarza.
Ale ostatnio miałem pare sytuacji, ze ja chyba źle to rozumie.
Oglądam jakieś ćwiczenia na YouTube i fizjoterapeuta mówi rozciągany sie do bólu 7-8 nie więcej :blink: myślałem ze przy 8 to czlowiek leży plackiem.
Będąc na fizjoterapii jak powiedziałem, ze jak wstaje rano mam 5 i potem rośnie usłyszałem z 5 to on codziennie chodzi do pracy. Na pytanie to ile to jest 10 odpowiedział czasem pacjenci przychodzą z takim bólem. :woohoo:19 lipca 2017 o 13:08 #61634Nigdy nie oceniałam swojego bólu na więcej niż 6.