Torbiele okołokorzeniowe
Strona główna › Fora › Schorzenia i urazy kręgosłupa › Odcinek lędźwiowy › Torbiele okołokorzeniowe
- Ten temat ma 6 odpowiedzi, 2 odpowiedzi, a ostatnio został zaktualizowany 8 years, 9 months temu przez
uzytkownik421.
-
AutorWpisy
-
19 czerwca 2014 o 21:46 #47949
Witam,
rmi wykazał na poziomie S2 obustronnie torbiele okołokorzeniowe średnicy do 18 mm. Jak na razie każdy z neurologów twierdzi, że nie jest to nic nadzwyczajnego i nie powoduje bólu oraz że tego rodzaju zmian nie operuje się. Mam dość silne bóle piekące w okolicy kości ogonowej i zastanawiam się, czy nie mogą pochodzić właśnie od tych torbieli. Czy ktoś też ma przyjemność posiadania takich stworów i czy rzeczywiście tego nie leczy się?19 czerwca 2014 o 21:56 #54626- Nie jestem lekarzem -> nie udzielam porad medycznych.
2oo9.o4.o7 - uraz kręgosłupa w pracy, 2o1o - operacja: L5/S1, L4/L5, L2/L3, 2o12 - operacja L5/S1, 2o13 - usztywnienie L4/L5/S1, 2o16 - stabilizacja L2-S1, 2018 - C5/C6 - Mobi-C
25 czerwca 2014 o 04:57 #54696cyt. ze strony dr. Long’a: “However, two generations of physicians have been taught that these cysts do not cause symptoms and radiologists often make the statement that the cysts do not cause symptoms in their reports without any knowledge of the individual patient. How this all came about in the absence of any papers supporting the position is uncertain. It is true that many cysts occur in patients without symptoms. However, it is equally true that some cysts are symptomatic, injure nerves, and can cause serious neurological deficits with time.”
Przy okazji – kiedyś śledziłem forum nt. cyst, jeśli dobrze pamiętam, to dr. Long oferował darmową konsultację przez internet w sprawie cyst, bo prowadził w tym kierunku badania naukowe. Mogę źle pamiętać, ale warto spróbować zapytać go jeśli czujesz się na siłach pisać w j. angielskim (na forum jest pomocny słowniczek).
- Nie jestem lekarzem -> nie udzielam porad medycznych.