Zniesienie lordozy – Wasze zmagania ze schorzeniem
Strona główna › Fora › Schorzenia i urazy kręgosłupa › Odcinek lędźwiowy › Zniesienie lordozy – Wasze zmagania ze schorzeniem
- Ten temat ma 7 odpowiedzi, 2 odpowiedzi, a ostatnio został zaktualizowany 7 years, 7 months temu przez
uzytkownik421.
-
AutorWpisy
-
18 lutego 2016 o 07:26 #48274
Szukam osób, które mają wiedzę w temacie lordozy – szczególnie interesuje mnie zniesienie lordozy w odcinku lędźwiowym. Internet jest ubogi i niewiele informacji można znaleźć w tej kwestii a wydaje mi się, że wiele osób zmaga się z tym schorzeniem. Podzielcie się proszę, doświadczeniem. 🙂
18 lutego 2016 o 12:09 #58769Dziwny tytuł – lordoza nie jest żadnym schorzeniem
Brak lordozy jest schorzeniem.
- Nie jestem lekarzem -> nie udzielam porad medycznych.
2oo9.o4.o7 - uraz kręgosłupa w pracy, 2o1o - operacja: L5/S1, L4/L5, L2/L3, 2o12 - operacja L5/S1, 2o13 - usztywnienie L4/L5/S1, 2o16 - stabilizacja L2-S1, 2018 - C5/C6 - Mobi-C
18 lutego 2016 o 12:32 #58770Nie ma nic dziwnego w temacie, jeśli przeczyta się wpis. Osoby, które mają jakiś typ lordozy, zapewne zrozumieją istotę sprawy. Takie właśnie osoby zachęcam do dyskusji.
“Jeśli zdiagnozowano u nas lordozę, to musimy przygotować się na fizykoterapię oraz gimnastykę korekcyjną. Być może konieczne będzie noszenie specjalnego gorsetu. Jeśli specjalista zaleci ćwiczenia, to będzie to aktywność, której celem będzie wzmocnienie mięśni pleców.
Zdarza się jednak, że skrzywienie jest tak niebezpieczne dla zdrowia, że ratunkiem może być tylko operacja. Jest to konieczne, gdy kręgosłup uciska organy wewnętrzne, rdzeń kręgowy, korzenie nerwowe lub po prostu przez lordozę nie można normalnie się poruszać. Należy jednak wziąć pod uwagę to, że sposób leczenia zostanie indywidualnie dopasowany do pacjenta podczas wizyty u lekarza. Leczenie jest bowiem uzależnione od stopnia skrzywienia kręgosłupa oraz wieku chorego.